Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesaplarının tek merkez üzerinden sorgulanabilmesi amacıyla, KEP rehberi sistemini hayata geçirdi. Bu uygulamayla birlikte özel şirketlerin, kurumların ve bireylerin KEP adreslerine ulaşabilmek çok daha kolay hale geliyor.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) resmi, güvenli ve yasal iletişim imkânı sunan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sisteminin geliştirilmesine yönelik çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda; BTK tarafından KEP hesaplarının tek merkez üzerinden sorgulanabilmesi amacıyla, KEP REHBERİ sistemi hayata geçirdi. Uygulama ile kurumlar ve şirketler için oluşturulan KEP adresleri, BTK merkezli KEP REHBERİ’ ne doğrudan iletilecek. Bireylerin KEP hesap bilgileri ise izinleri olması durumunda KEP REHBERİ’ nde yer alıyor. Bu sayede resmi ileti göndermek isteyen KEP kullanıcıları; birey, kurum ya da şirketlerin KEP adreslerine çok daha kolay ve zahmetsiz bir şekilde ulaşabiliyor.
KEP REHBERİNE NASIL ERİŞİLİR?
KEP hesabı olan kullanıcılar, hizmet aldıkları KEP Hizmet Sağlayıcısı (KEPHS) üzerinden KEP REHBERİ’ ne erişim sağlayabiliyor. Kullanıcılar, hizmet sağlayıcılarının sorgu ekranından firma ismi, vergi kimlik numarası, mersis numarası ve T.C. kimlik numarası gibi bilgilerle, KEP iletmek istedikleri birey, kurum ve şirketlerin KEP adreslerine ulaşmak için sorgulama yapabiliyor. Ayrıca sorgulanan KEP adreslerinin aktif ya da pasif olduğu da KEP REHBERİ üzerinden görüntülenebiliyor. Bu sayede kullanıcılar, ileti gönderdikleri KEP adresinin aktif bir şekilde kullanımda olduğundan emin olarak gönderim sağlıyor.
Toplu olarak Kep Adresi sorgulama ve toplu gönderim sistemler arası API ENTEGRASYONU sağlanarak yapılabiliyor.
Bu uygulama ile; toplu tebliğ gönderim ihtiyacı bulunan kurum ve kuruluşların maliyetlerinde %90+ oranında tasarruf sağlanıyor. KEP REHBERİ üzerinden KEP adreslerinin tespit edilmesiyle, bildirimler güvenli ve yasal bir şekilde dijital ortamda gerçekleşiyor. Bu çalışma ile özellikle insan kaynağının doğru kullanımı ve zaman yönetimi açısından ciddi oranda operasyonel verim sağlanıyor. Ayrıca, bildirimlerin dijitalleşmesiyle kâğıt ve posta gibi ihtiyaçlar ortadan kalktığı için karbon ayak izi azalıyor, çevrenin korunmasına katkı sağlanmış olunuyor.
Detayı hakkında bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.!!!