KEP İK® Nedir?
Türkiye’de ilk olarak TÜRKKEP AR-GE merkezi tarafından geliştirilen KEP İK®; insan kaynakları yönetimi gereği şirket çalışanlarına iletilmesi gereken tüm resmî evrakların, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) üzerinden yasal ve hukuki olarak geçerli şekilde ulaştırılmasını sağlayan bir uygulamadır. İnsan kaynakları süreçlerinde geleneksel yöntemlerle zaman, iş gücü ve yüksek maliyet gerektiren resmî evrak gönderimi işlemleri, TÜRKKEP’in KEP İK® uygulaması ile elektronik ortamda hızlı ve güvenli bir şekilde ilerler.
Bulut ya da yerinde kurulum olarak çalışabilen KEP İK® uygulaması; ücret hesap pusulası (bordro), tayin ve görevlendirme iletileri, sözleşme, fazla mesai yazısı, fesih ve ihtar işlemleri gibi insan kaynaklarına dair tüm resmî evrak işlemlerinin elektronik ortam üzerinden iletilmesine ve imzalanabilmesine imkân sağlar. Böylece kâğıt, baskı, kırtasiye, kargo ve arşiv gibi maliyetlerden ciddi oranda tasarruf edilir ve işlemler de büyük hız kazanmış olur. İnsan kaynakları ve çalışanlar arasındaki evrak işlemlerinde kâğıt ve kargo ihtiyacının ortadan kalkması ağaçların kesilmesini önleyerek çevreyi korurken, karbon ayak izinin azalmasına da imkân sağlamış olur.
KEP İK®’nın Avantajları Nelerdir?
- KEP İK® uygulaması şirketlere ve çalışanlara zaman, maliyet ve iş gücü bakımından büyük avantajlar sağlar. KEP İK® uygulamasının sunduğu bazı avantajları şöyle sıralayabiliriz:
- KEP İK® üzerinden gönderilen evraklar kanunen geçerlidir ve hukuki delil niteliği taşır.
- KEP İK® üzerinden karşı tarafa iletilen evraklar kesinlikle değiştirilemez. İletiye dair oluşan deliller; BTK tarafından KEP hizmet sağlayıcısı olarak yetkilendirilen TÜRKKEP tarafından 20 yıl boyunca saklanır.
- KEP İK® uygulaması ile bordrolar tek tek ya da çoklu imzalanabilir.
- KEP İK® uygulaması, insan kaynakları birimlerinin geleneksel yöntemlerle büyük zamanını alan resmî evrak işlemlerini elektronik ortama taşıyarak, süreçlerin hızlanmasına imkân sağlar.
- Kâğıt ihtiyacını ortadan kaldıran KEP İK® uygulaması, çevre dostu bir yaklaşım sunar.
- KEP İK® uygulaması; kurye, kargo ve arşiv gibi maliyetlerden tasarruf edilmesini sağlar.
- Resmî evrakların elektronik ortam üzerinden iletilmesini sağlayan KEP İK® uygulaması, bu sayede şirketlerin operasyonel verimliliğini artırır.
TÜRKKEP KEP İK® UYGULAMASINA NASIL BAŞVURU YAPILIR?
Türkiye’de ilk olarak TÜRKKEP bünyesindeki AR-GE merkezi tarafından geliştirilen ve şirketlere birçok kolaylık sunan KEP İK® uygulamasına sahip olmak için Kep Sistemleri Bilişim ve Danışmanlık Hizmetlerine kolaylıkla başvuruda bulunabilirsiniz.