KEP iletişiminin geliştirilmesi amacıyla hayata geçirilen merkezi KEP rehberi uygulaması, kullanıcıların KEP adreslerine ulaşılması konusunda büyük kolaylık sağlıyor. KEP kullanıcıları bu rehber sayesinde iletişime geçmek istedikleri kurumların, şirketlerin ve bireylerin KEP adreslerine tek tıkla ulaşabiliyor. Sizler için özenle hazırladığımız blog yazımızda KEP iletişimi ve merkezi KEP rehberi sisteminin avantajları hakkında detaylı bilgilere sahip olabileceksiniz.

KEP NEDİR?

Kayıtlı Elektronik Posta; özel şirketler, işletmeler, kamu kurumları ve bireyler arasındaki iletişimin elektronik ortamda resmi, yasal ve hukuki geçerli bir şekilde gerçekleşmesini sağlayan sistemdir. KEP, diğer e-posta hizmetlerinden farklı olarak belirli yasal standartları ve güvenlik protokollerini karşılar. Posta göndericisi ve alıcı kimliğinin net bir şekilde belli olduğu KEP sistemi üzerinden gönderilen ya da alınan iletinin içeriğinde herhangi bir değişiklik yapılması mümkün değildir. KEP ile alıcı ve gönderici kimliği, gönderim zamanı, teslim zamanı, okunma zamanı ve içerik bütünlüğü gibi bilgiler delil niteliğinde 20 yıl süreyle saklanır. Hukuki geçerliliğe sahip tüm bu yasal kayıtlar gerektiğinde mahkemelerde delil olarak kullanılabilir.

KEP; kâğıt, kargo, baskı, toner, zarf ve arşivleme gibi fiziki ihtiyaçları ortadan kaldırarak zaman, maliyet ve iş gücünden büyük oranda tasarruf sağlar. Kâğıt tüketimini ve lojistik ihtiyacını sıfıra indiren KEP sistemi, bu sayede ağaçların korunmasına katkıda bulunurken, karbon ayak izinin azaltılmasına da yardımcı olur. Kullanıcılarına zaman ve mekân bağımsızlığı sunan KEP sistemi; kurumlar, şirketler ve bireyler arasındaki resmi iletişimin kesintisiz bir şekilde ilerlemesini sağlar.

MERKEZİ KEP REHBERİYLE KEP ADRESLERİNE ULAŞMAK ÇOK KOLAY

KEP iletişiminde karşı tarafın adresine ulaşmak, doğruluğundan emin olmak ve adresin aktif olarak kullanılıp kullanılmadığını denetlemek, iletişimin sorunsuz ilerlemesi açısından oldukça önemli. Geçtiğimiz günlerde bu konuda çok önemli bir çalışma hayata geçirildi. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), KEP’in geliştirilmesine yönelik çalışmalar kapsamında merkezi KEP rehberi sistemini hayata geçirdi. Artık şirketler ve kurumlar için oluşturulan KEP adresleri, merkezi KEP rehberine doğrudan iletiliyor. KEP sahibi olan bireylerin hesap bilgileri ise izne bağlı olarak merkezi KEP rehberinde yer alabiliyor. Merkezi KEP rehberi üzerinden sorgulanan KEP adreslerinin aktif ya da pasif olduğu bilgisi de görülebiliyor. Uygulama sayesinde KEP kullanıcıları; kurum, şirket ve bireylerin KEP adreslerine zahmetsiz ve kolay bir şekilde ulaşabilirken, ileti gönderdikleri KEP adresinin aktif bir şekilde kullanımda olduğundan da emin olabiliyor. KEP kullanıcılarına büyük kolaylık sağlayan merkezi KEP rehberi, henüz KEP sahibi olmayanlar için de teşvik edici oluyor.

NASIL KEP ADRESİ EDİNEBİLİRİM?

E-dönüşüm sektörünün Türkiye’deki pazar lideri TÜRKKEP, 25 Şubat 2013 tarihinden bu yana yetkili KEP Hizmet Sağlayıcısı (KEPHS) olarak hizmet veriyor. Henüz KEP sahibi değilseniz TÜRKKEP ile hızlıca KEP hesabınızı oluşturabilirsiniz. KEP adresine sahip olmak için; https://turkkep.com.tr/kullanici-talep-formu link üzerinden TÜRKKEP ile iletişime geçebilirsiniz.

MERKEZİ KEP REHBERİNE NASIL ERİŞEBİLİRİM?

TÜRKKEP, KEP adreslerine erişim sağlanabilen arayüzüne KEP rehberini ekledi. Sisteme giriş yapan TÜRKKEP KEP kullanıcıları; firma ismi, mersis numarası, vergi kimlik numarası ve T.C. kimlik numarası bilgileriyle KEP adresi sorgulaması yapabiliyor ve iletişime geçmek istedikleri kurum ya da kişilerin KEP hesaplarına hızlıca ulaşabiliyor. Siz de bir TÜRKKEP KEP kullanıcısıysanız link üzerinden https://webmail.hs03.kep.tr KEP hesabınıza giriş yaparak merkezi KEP rehberini kullanabilirsiniz.

Geri
WhatsApp
İletişim Formu